fbpx

Nowa Lewica

image_intro_alt

Szkoła powinna być świecka, nie wyznaniowa

Sojusz Lewicy Demokratycznej sprzeciwia się propozycji Ministerstwa Edukacji Narodowej, zgodnie z którą katecheci będą mogli być wychowawcami klas. Szkoła powinna być świecka, a nie wyznaniowa, mówią politycy SLD.

"Obawy dotyczą tego, jak będzie wyglądała lekcja wychowawcza i czy to będzie kolejna lekcja religii, bo jeśli osoba prowadząca katechezę również będzie wychowawcą, to będzie się ona kierowała przecież doktryną kościoła. Inne wątpliwości dotyczą tego, jak będą traktowane osoby o innej orientacji seksualnej, jak będzie podchodził wychowawca do kwestii związanej z antykoncepcją czy in vitro oraz jakie wartości wychowawca będzie wpajał swoim uczniom" - mówi radna SLD Małgorzata Moskwa-Wodnicka, wiceprzewodnicząca Rady Wojewódzkiej SLD województwa łódzkiego.

 

Ministerstwo twierdzi, że możliwości obejmowania przez katechetów wychowawstwa klasy domagały się kościoły, nie ma jednak żadnych sygnałów ze strony szkół, by brakowało im wychowawców.

Dodatkową wątpliwość budzi fakt, że katecheta odpowiada jedynie przed biskupem i tylko on może go odwołać, co sprawia, że dyrekcja szkoły i Kuratorium są wobec takiego wychowawcy i jego metod bezradni.

NieDlaKatechetów

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem